Referat for årsmødet for Mazdaznan Idealfond 10. marts 2019

Tilstede: Britta B. Christiansen, Solveig Jacobsen, Pali Christiansen, Ester Andersen, Irrenne Peier, Lene Ravn, Ingolf Plesner, Hanne Kudsk Jensen, Margit Christiansen, Carsten Michaëlis, Randi Michaëlis

1) Valgt ordstyrer: Irrenne og referent: Randi

2) Årsberetning ved formand Britta B. C. Idealfonden står for at få idealet ned på jorden og ud til
mennesker der arbejder. Vores kapital ligger der for at få åndelighed ned i materien. 251.000 kr. i
Folkesparekassen. Står sikkert der. Vi kan sætte pengene i noget lignende, hvis vi skulle ønske det. Nu
minusrenter, det koster 1000 kr. om året. Minusrenter er et vilkår, for at de passer på pengene. Angående
garantibeviser i Folkesparekassen, der er en risiko, hvis banken går ned, så det er ikke en mulighed.

3) Fremlæggelse af regnskab til godkendelse, Britta. Uddelt kopi af regnskabet til deltagerne. Godkendt.

4) Samtale om fonden og grundkapitalens placering. Intet.
Årsmødet er slut.

Referat fra generalforsamling Støtteforeningen dansk Mazdaznan 10. marts 2019

Tilstede: Britta B. Christiansen, Solveig Jacobsen, Pali Christiansen, Ester Andersen, Irrenne Peier, Lene Ravn, Ingolf Plesner, Hanne Kudsk Jensen, Anne Hansen delvist, Margit Christiansen, Carsten Michaëlis,
Randi Michaëlis

1)Valgt ordstyrer: Irrenne og referent: Randi

2)Årsberetning ved formand Britta B. C. Forberedelserne til det Internationale sommerstævne har hele opmærksomheden. Kæmpe arbejde. Stor tak. God energi til foreningen. Møderne på Frederiksberg er nu om søndagen. Stabilitet og styrke gode kræfter vokser ud. Møde i teosofisk forening 2. april. Mistet Rolf, han har fulgt os meget og længe ca. fra 1978. Åndedrætslæren er på svensk fra Dr. Ludvig. Solveig har et eksemplar. Nyhedsbreve kommer igen, kommentar fra deltagerne, at det er vigtigt at tid og energi er til det. Tilmelding til nyhedsbreve på hjemmesiden. Vi arbejder på at forny litteraturen. Temahefter. Basisbøger, nye på dansk. Ny tids litteratur. Lytte mulighed, unge har noget i ørerne. Videoer.
Ingolf, ungdomsgruppe mangler. Lene oplyser, at hun og Solveig arbejder med det til Klint. Flyer med
ungdomstilbud er lavet. Tiltag på kurset. Hun har interviewet unge. Britta, Mazdaznan ind i 21. årh. er
lettere at formidler, når vi har materialet klar, på nettet er nutidigt, så bliver det kastet ud til stor frihed til
hele verden. YouTube. Optage foredragene til sommer? Arbejdsgruppen tager ideen til sig.
Carsten, Wikipedia bør ændres, skrives ny tekst. Også på de andre sprog. Evt. international gruppe? Klint
møderække i programmet? Britta laver et oplæg. Mazdaznan skal være åbent og for alle. Hanish ville
forenkle og gøre det tilgængeligt. Det med at dømme er ikke brugbart. Debatten om formidling kan foregå
på det internationale stævne. Workshops. Mazdaznan er ikke en sekt.
Beretningen er godkendt. Tak til Britta.

3) Fremlæggelse af regnskab ved kassereren til godkendelse (+delregnskab Rolfs minde og Klint) Carsten.
Uddelt kopi af regnskabet til deltagerne.

Rolfs minde: indsamlet 1170 kr. Krans blev sendt til begravelsen i Sverige, gave til foreningen på 254 kr.
Julemøde og auktion gav 1215 kr. i overskud.
Ny konto i Folkesparekassen pga. det internationale stævne. Ca. 55000 kr. kursusbetaling kom ind til
sommertræffet. Web-hotel 7900 inklusiv professionel PC hjælp. Kogebogen Vegetariske Perler er sat ned til 250 kr. og 200 for medlemmer, 10 års jubilæum. Lageropgørelser bedes sendt til Carsten.
18 personer har indtil nu betalt kontingent for 2019, vi håber at flere vil betale.
Mobilpay koster i oprettelse og gebyr.
Regnskabet er godkendt. Tak til Carsten.

4/Indkomne forslag (kunne sendes til Britta på masdasnandk@gmail.com)
Solveig spørger: Vegetarforeningen kan få 3 kogebøger til en konkurrence og anmeldelse som reklame? Ja
det er fint Solveig. 10 års jubilæum. Ny forfatterbiografi og omtale af bogen bør laves.

5) Fastsættelse af kontingent, i øjeblikket 200 kr. årligt. Vedtaget uændret 200 kr.

6) Valg af medlemmer til bestyrelsen (mindst 3 højst 7 personer). Bestyrelsesmedlemmer vælges for en periode på 2 år. Hasse er sygemeldt.

7) Valg af formand, næstformand og kasserer.
Formand vælges i lige år. Britta fortsætter.
I ulige år næstformand Solveig er genvalgt og kasserer Carsten er genvalgt.

8) Valg af revisor. Janni Smerlov er fungerende revisor, Janni er genvalgt.

9) Om afholdelse af Internationale Mazdaznan sommerdage i Danmark 2019.
Forslag: Vi kunne betale mere til Martinus Center aconto, for at undgå strafrenterne og komme dem i møde. Ja det gør vi.

10) eventuelt. Intet, og dog lige en reminder til os alle i denne tid med stort arbejde med det internationale stævne: pas på os selv og hinanden og vores energi, så vi ikke bliver overbelastet. Vi støtter hinanden.
Generalforsamlingen er slut.

Referat af 13. marts 2019 Randi Michaëlis

Mazdaznan arkiv
Kommentar Registrering:

Du kan kun komme med kommentar, når du er lukket ind. Derfor er du nød til at sende en mail til mig for at få adgang.

Jeg har måtte lukke for registrering pga. mange spammer.